reklama

Outsourcujeme sa do Číny?

Mám synovca! Keďže je to v našej rodine prvé bábo, je to veľká udalosť a človek je náchylný občas kúpiť aj veci, ktoré možno nie sú úplne nevyhnutné pre život kojenca, ale čo by teta zo samej lásky neurobila, pravda.A tak som pri nedávnom nákupe potravín zabrúsila aj do oddelenia s detskými vecami. Že kúpim nejakú pestrú hračku, hrkálku alebo niečo, čo bude malého chvíľku zabávať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)


Výber bol veľký což o to … pestrých somariniek od výmyslu sveta, ťažko si aj vybrať. Až som ich začala brať do ruky a jak Made in China, tak Made in China … nepodarilo sa mi nájsť nič, čo by bolo aspoň Made in EU, keď už aj nie Made in Slovakia. Ja totiž patrím k tým uvedomelým jedincom, ktorí preferujú slovenské výrobky pred dovezenými a to z púheho pudu sebazáchovy. Chcem, aby sa na Slovensku vyrábali tovary, pestovala zelenina a ovocie a robili také tie bežné, k prežitiu nevyhnutné veci. Som ochotná za to zaplatiť primeranú cenu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A to už nehovorím o tom, ako si z nejakého tlmočenia v Bruseli spomínam, že čínske hračky obsahovali nebezpečné ftaláty …to predsa nekúpim pokračovateľovi nášho rodu!

Žiaľ, trend je iný, všetko sa postupne “outsourcuje” do lacnejších krajín, kde moderní otroci za euro na deň vyrábajú naše spotrebné statky, ktorých si my môžeme dovoliť stále menej a menej, lebo stále viac a viac našej práce odchádza za “lacnotou”. Asi sa to nedá zvrátiť, jednoducho sme si voľným obchodom pustili blchu do kožucha a teraz ju lapať nie je sranda. Ťažko cenou konkurovať výrobcovi, ktorý nemusí dodržiavať európske predpisy, týkajúce sa životného prostredia, nemá na krku zákonník práce, a nie je mu predpisovaná minimálna mzda alebo zákonná dovolenka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V takej Ázii si ani vo fástfúde nemusíte za sebou odniesť tácku, lebo na to sú tam špeciálni zamestnanci. Ľudí je veľa, má kto robiť.

Buď teda prídeme s niečim výnimočným a presadíme sa, alebo budeme labu lízať. Napríklad taká parenica by bol asi hit, súdiac podľa mojich zahraničných kamarátov, ktorí vo všeobecnosti zbožňujú slovenské syry. Minule, keď bola u mňa na návšteve Japonka, išla si za parenicou priam nohy polámať, keby bola mala chladiacu tašku, tak si kilo-dve slovenských syrov aj odnesie so sebou. A vraj, prečo to nevyvážame, veď je to také skvelé. Nuž, prečo, to som jej nevedela povedať, asi len, že marketing by stál hrozne veľa peňazí a nikto ich nebude investovať , ak je výsledok neistý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme, vždy budú povolania, ktoré sa nebudú dať outsourcovať. Ťažko outsourcujete učiteľa, policajta alebo sudcu. (aj keď možno by taký outsourcing nášmu súdnictvu či polícii aj pomohol)

Ja som si dokonca ešte dnes ráno myslela, že ani moje povolanie prekladateľky sa outsourcovať nedá. Veď v konečnom dôsledku, ľudí, ktorí by vedeli po slovensky a dajme tomu po anglicky a chceli túto robotu robiť za ešte nižšie ceny, než je ochotný zaplatiť slovenský trh, bude asi tak nula celá nula nič. Pretože, ak žijete napríklad v Anglicku, tak už aj prežitie zo slovenských sadzieb asi nie je veľká zábava. Ale aké bolo moje prekvapenie, keď ma dnes oslovila indická agentúra, aby som jej poslala svoje “best rates” na dlhodobú spoluprácu!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby sme sa pochopili, každá agentúra chce na sprostredkovaní zarobiť, to je vec úplne prirodzená a pochopiteľná. Ak chce klient silou-mocou platiť viac za to, že niekde pri telefóne sedí sekretárka, ktorá ďalej zadá preklad bohvie komu, nech sa páči, nemôžem mu v tom brániť. Našťastie, sú aj takí, ktorí dlhodobo spolupracujú so svojimi overenými prekladateľmi k vzájomnej spokojnosti a bez zásahu agentúry.

Ale ako môže niekoho napadnúť, že ak sa obráti na indickú agentúru, tak dostane lacnejší preklad a aspoň porovnateľnej kvality, ako keby sa obrátil na slovenskú agentúru, tak to už naozaj je mimo môj pochop.

Jediné, čo z toho môžem usúdiť je, že konkurovať cenou by som dokázala iba ak aj ja svoje bývanie outsourcujem niekam do Kalkaty. Len neviem, čo by na to povedala moja rodina. A tak som radšej na tú lákavú ponuku dlhodobej spolupráce nereagovala.

Mária Mlynarčíková

Mária Mlynarčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nepokojná duša, stále v pohybe Zoznam autorových rubrík:  FotografieCestovanieO jazykuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu