reklama

Ja už toho mám fakt dosť!

Všetko sa to začalo tak jednoducho. Mama bude mať šesťdesiatku a keďže už dávno snívala o novej kuchyni, rozhodli sme sa s bratom, že jej tento sen splníme. Naivne som si myslela, že obnova maličkej panelákovej kuchyne nemôže byť problémom. Veď treba len zhodiť a nahodiť pás kachličiek a vymaľovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Potom som si ale spomenula, ako som v lete chcela maľovať svoj vlastný byt a ako ma remeselník tri týždne ťahal za nos, že už začne (samozrejme s prevzatím zálohy nemeškal ani deň) a uvedomila som si, že získať niekoho, kto by sa „znížil“ k prerábke jednej maličkej kuchyne, určite nebude jednoduché.
Práve preto som si už v septembri vyhradila týždeň koncom novembra, na ktorý som v dostatočnom predstihu chcela „objednať“ remeselníka. Povedala som si, že keď budeme plánovať s predstihom, určite niekoho nájdeme. Zdalo sa, že šťastie nám praje - brat zohnal kamaráta, ktorý sľúbil, že termín 20. novembra nebude problém. Avšak, ako sa chýlil ku koncu október, zrazu sa „náš“ novembrový termín problematickým stal. Opäť sme teda rozhodili siete pomedzi kamarátov, či by niekto nevedel o nejakom SPOĽAHLIVOM remeselníkovi. Ešte stále som si myslela, že takmer mesačný predstih by mal postačovať. V konečnom dôsledku, aj ja som poskytovateľ služieb a často zákazky beriem aj s menej než týždenným predstihom. (Rozdiel je ale v tom, že ja keď klientovi poviem, že tlmočiť prídem, alebo že preklad bude, tak sa na moje slovo môže spoľahnúť.)
Nesmierne sa mi uľavilo, keď som na odporúčanie kolegu volala remeselníkovi, ktorý mi sľúbil, že vec nebude žiadny problém, lebo v inkriminovanom týždni robia niekomu jadro a teda v utorok bude mať on voľno a príde mojej mame vykachličkovať kuchyňu. Dohodli sme sa, že si zavoláme po Dušičkách, aby sa prišiel pozrieť a aby sme dohodli posledné detaily.
Nuž ale bolo by to všetko príliš jednoduché, keby dodržal slovo. Po Dušičkách totiž milý pán vôbec netušil, kto sme a čo chceme a keď si „spomenul“ povedal, že aj tak je to problém, lebo on 9. novembra ide do Francúzska a bude tam až do Vianoc. A tak mi napadlo – kto bude robiť to jadro? Poskytol za seba náhradu aspoň svojmu druhému zákazníkovi, alebo aj ten ostal na holičkách? A čo musí obyčajný slovenský smrteľník urobiť, ak si chce zrenovovať byt? Mám sa sama naučiť kachličkovať? A kto ma naučí robiť vodoinštalačné a elektroinštalačné práce?
Musím povedať, že po skúsenostiach so slovenskými remeselníkmi a vzhľadom na to, že v byte je vždy čo opravovať, či upravovať som naozaj dospela k názoru, že som si nezvolila správne povolanie. Veď keď som si nechala prehodiť dvere na chladničke, aby sa otvárali sprava, nie zľava, stálo ma to takmer tisícku. Pričom pracovný čas bol ani nie pol hodiny. Nuž ale aj príchod na „pracovisko“ niečo stojí a nie je to málo. (Neviem, ako by sa zatvárili napríklad na ministerstve, keby som im k tlačovke vyúčtovala aj dojazd, napríklad taxíkom.)
Oprava splachovača tiež nebol lacný špás a to ani nehovorím o tom, že „majstri“ boli hádam ešte len vo výťahu po „dobre vykonanej práci“, keď som im volala opäť, že záchod veselo tečie ďalej.
Bohužiaľ, obávam sa, že do 20. novembra, kedy sme chceli renovovať maminu kuchyňu, sa už kachličkovať nenaučím. A tak mi neostáva iné, len dúfať, že nájdem niekoho, kto naozaj príde a pás kachličiek položí, aby kuchyňa k narodeninám nedopadla ako danajský dar.
Možno si budem musieť remeselníkov hľadať za hranicami nášho stredoeurópskeho tigra. Kolegyňa, ktorá žije v Bruseli a nechala si renovovať svoje obydlie, prekypovala nadšením – nielen že remeselníci prišli vtedy, kedy sľúbili, ale aj práce ukončili v sľúbenom termíne a v sľúbenej cene.
Kedy začnú aj tí naši pracovať nie len za európske ceny ale aj s európskou disciplínou?

Mária Mlynarčíková

Mária Mlynarčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nepokojná duša, stále v pohybe Zoznam autorových rubrík:  FotografieCestovanieO jazykuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu